Veel gestelde vragen

Hier komt overzicht veel gestelde vragen Wildernisvlees

Hoe kan ik Wildernisvlees bestellen?

Navigeer op de website van FREE Nature naar ‘wildernisvlees’ of ga naar www.wildernisvlees.nl en klik op ‘bestellen’. U kan op deze pagina, de webshop, zien welke producten beschikbaar zijn om te bestellen. Producten die uitverkocht zijn, worden onzichtbaar in de webshop. Selecteer welk product u wilt en klik op ‘bestel’, nu komt bij uw winkelmandje. Hier staat het gekozen product met de prijs ervan. Wilt u nog meer bestellen, klik dan op ‘ga verder met winkelen’. Hebt u in uw winkelmandje alle producten staan die u wilt bestellen, klik dan op ‘Afrekenen’. Vul uw gegevens in, uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Moet ik mij registeren om wildernisvlees te bestellen?

Nee dat hoeft niet, u kunt ook bestellen zonder registratie. Hiervoor moet u de volgende stappen ondernemen;

  1. Als u in de shop een product heeft gekozen, gaat u naar afrekenen.
  2. U komt dan bij inloggen/registreren of direct bestellen.
  3. Boven het vakje registreren staat: liever direct bestellen zonder registratie
  4. Daaronder staat in groen: Ga direct naar afrekenen - Dat klikt u aan, vervolgens de gegevens invullen.
  5. Daarna kiest u een afhaalpunt. Afhankelijk van het door u gekozen afhaalpunt, betaalt u per ideal of bij het afhalen van uw pakket bij het afhaalpunt.

Zit er veel kwaliteitsverschil in het vlees?

Het is niet de bedoeling dat er veel kwaliteitsverschil in de producten zit. Mocht dit wel zo zijn, dan kunt u ons doorgeven wat er op het etiket van de doos staat. Op deze manier kan er achterhaald worden bij welke slager de producten verwerkt zijn. Het kan zijn dat er minder vet aan het vlees van februari of maart zit. Dit komt omdat de dieren in de zomer zich tegoed doen aan eiwitrijk gras maar na een winter minder vet hebben, dit is een natuurlijk proces.

Wat zijn de toegevoegde ingrediënten bij het vlees? 

Aan de vleessoorten tartaar, gehakt, rosbief, stoofvlees, orgaanvlees, schenkel, botten, (haas) biefstuk, entrecote en rib eye wordt niets toegevoegd.

Aan de biefburgers van puur rundvlees wordt paneermeel toegevoegd.

De kruidenmelange van de biefburgers is; koriander, peper, nootmuskaat, gember, paprikapoeder, ui, foelie en zout.

De kruidenmelange van de worst is; koriander, nootmuskaat, peper, gember, foelie en zout.

Is het mogelijk om vleespakketten vers te bestellen?

Wildernisvlees wordt alleen in diepgevroren vlees pakketten verkocht.

Bij natuurgebied het Naardermeer worden in het najaar op 3 zaterdagen verkoopdagen georganiseerd. Op deze verkoopdagen wordt het zogenoemde Wildernisvlees Naardermeer, vergelijkbaar met Wildernisvlees, wel vers verkocht. Voor meer informatie klik hier.

 

Sinds 2016 is het ook mogelijk om eenmaal per jaar, in het najaar, vers vlees in de Gelderse Poort te bestellen. Vlees komt dan gegarandeerd van dieren uit dit natuurgebied. Voor meer informatie klik hier.

Is het mogelijk pakketten per post aan huis te laten bezorgen?

Nee dit is niet mogelijk. Voor het thuisbezorgen van pakketten moet er gebruik worden gemaakt van tempex dozen. Tempex dozen zorgen voor extra milieubelasting en FREE Nature wil een schoon en eerlijk product.

Tot op heden is er in Zuid-Limburg één afhaalpunt beschikbaar, daarom is hier een bezorgdienst die het Wildernisvlees bezorgd.

Kan er ook glutenvrij vlees besteld worden?

Het paardenvlees en de paardenworst zijn glutenvrij. Voor rund geldt het volgende:
Wildernisvlees is in principe glutenvrij maar er kan geen garantie gegeven worden op 100% glutenvrij vlees. Er wordt niet gewerkt met gluten bij het maken van de pakketten. Wij werken in een schone verwerkingsruimte. Echter delen wij de slagerij met een andere slager, het kan zijn dat deze slager wel ingrediënten met gluten heeft gebruikt. Om deze reden kunnen wij geen 100% glutenvrij vlees garanderen. Gehakt, worst en biefburgers kan daarom niet glutenvrij besteld worden. Hiervoor wordt een machine gebruikt waarvoor wij geen glutenvrije garantie kunnen geven.

Wanneer u stoofvlees, schenkel of botten van wildernisvlees wilt bestellen, dan doet u dat via onze webshop op www.wildernisvlees.nl . Bij de opmerkingen kunt u GLUTEN ALLERGIE vermelden. Mailt u dan in een afzonderlijke mail aan wildernisvlees@freenature.nl met daarin: dat u een bestelling heeft gedaan via de webshop, meldt uw afhaalpunt, wat u heeft besteld en met de duidelijke vermelding GLUTEN ALLERGIE. Er wordt extra op toegezien dat u glutenvrij vlees krijgt.

Er kan niet gegarandeerd worden dat glutenvrij vlees op voorraad is, hierdoor kan het voorkomen dat u wat langer op een pakket zult moeten wachten.

Hoe vindt de slacht van de dieren plaats?

Als er 1 of meerdere dieren in een natuurgebied geslacht moeten worden, wordt er geprobeerd de dieren met hooi naar een kraal te lokken en zo te vangen. Vervolgens worden de dieren naar een slachthuis in de buurt gebracht. Soms is het onmogelijk een dier te vangen. In zo’n uiterst geval wordt het dier in het veld geschoten en vervolgens naar de slachterij gebracht. In alle gevallen proberen we zo veel mogelijk stress bij de dieren te voorkomen.

 

Is het mogelijk om wild vlees zoals hert, zwijn en gevogelte te bestellen?

Nee, dit is niet mogelijk. Deze diersoorten zijn niet in eigendom van FREE Nature en kunnen dus niet aangeboden worden als Wildernisvlees.

Kan ik zelf afhaalpunt worden?

Ja dit is mogelijk, heeft u interesse dan contact opnemen met wildernisvlees@freenature.nl. Een medewerker neemt dan contact met u op, waarna een verkenning van de mogelijkheden plaats vindt.