Jaarverslag Geuzenbos Amsterdam 2014

Wo. 4 – 02 - 2015

Net als vorig jaar kan ook 2014 weer worden samengevat in een fotoverslag alias jaarverslag. Tijdens mijn rondes en die van de betrokken vrijwilligers maken we van alles mee, met hele variŽrende onderwerpen. Free Nature werkt in het Geuzenbos als kuddebeheerder samen met het Havenbedrijf en de stadsecologen van Amsterdam. Gaande weg zijn we steeds meer taken gaan vervullen. Wat te denken van het omvormen van het aangeplante beuken en eikenbos naar meer natuurlijk bos met open plekken voor vlinders, of het aansturen van werkzaamheden voor een project van de Gemeente Amsterdam om kansarme jongeren een nieuwe plek in de maatschappij te geven.

Ook bij de grazers is er veel gebeurd. Het was een komen en gaan van dieren, maar over het algemeen is het een jaar geworden wat redelijk rustig is verlopen. We mochten daarnaast een tweetal nieuwe vrijwilligers aan onze ploeg toevoegen. Een leuk echtpaar wat aan de rand van het gebied in een woonboot woont en vanuit hun huis op het gebied uitkijkt. Kortom er is weer een hoop gaande geweest dit jaar, dus laten we aan de hand van de maanden samen ontdekken wat er is gebeurd .

Veel lees- maar vooral ook kijk plezier!

Arjen Boerman, beheerder FREE Nature

Download hier het jaarverslag